24 sata

Za tacno toliko, sutra u ovo vreme,  zakoracice moje Plavce Baklavce u jednu novu fazu svog malenog zivota. Sutra, u ovo vreme, nosice svoj novi ranac (prazan, ali insistira da ga ima), nestrpljivo ce pogledom traziti Tomaska da ga pita da li zeli da sedi s njim, a istovremeno ce, krajickom oka, kontrolisati da li sam tu, kao sto sam obecala.

Ooooo, da, frka mi je, negde u dubini duse i mozga. Tesko mogu da ga zamislim kako mirno sedi u klupi i skoncentrisano slusa uciteljicu. Jos teze kako izlazi na odmor i vraca se bas u svoju ucionicu. Srecom, zakljucava se skola, pa ce ga negde u zgradi sasvim sigurno naci.

Odluku sam tesko donosila, mesecima sam konsultovala psihologe, pedagoge, cvrle je prolazio testiranja, da bi se na kraju usaglasili: treba da krene ove godine, ali uz asistenciju. Ok, kako vi kazete gospodo. U to vreme vec i moje majcinsko srce je znalo da je to, po svoj prilici najpametnija odluka.

Baklavce je tu i tamo iznad proseka, na primer u logicnom zakljucivanju. Jos godinu dana u vrticu u, po uzrastu, mesovitoj grupi,  napravilo bi od njega vrlo nezgodnog manipulatora s gomilom losih i tesko promenljivih navika. Adaptacija u skoli bi tek tad bila pravi pakao. To bih nazvala sazrevanjem u pogresnom smeru.

A onda je dosla vest da je ministarstvo skresalo budzet za asistente. mozda ce roditelji morati da placaju sami. Lepo, gospodo, neizmerno sam zahvalna sto mi ne dopustate da se ulenjim, opustim, odahnem, pomislim kako ce sve biti lako i u redu. Od skole nas dele jos 24 sata, a ja jos ne znam sta nas ceka.

– Majko, mozete li vi da budete s njim?

– Da, mogu, prve dve nedelje na primer.

– A duze ne mozete?

– Oooooo, daaaaa, mogu, kako da ne, ako cete vi da nas hranite.

Zena iz ministarstva mi je slatkim glasom cvrkutala:

– Ali, majko, pa Vas sincic ce to sigurno savladati, samo neka se uciteljica malo potrudi.

Moj sincic ce sigurno savladati, na neki nacin, jer nema izbora, u skolu se mora. Sad ili  godinu dana kasnije – na isto mu dodje. Sad ce ih bar biti (neocekivano) samo 18 u razredu, uciteljica mila, specijalni pedagog. Dve olaksavajuce okolnosti na nasoj strani. Bravo, mama, za odluku. A gospodja iz ministarstva drugacije bi pevala da je njen sincic na mestu mog Baklavceta, ali sta cu – idemo dalje.

Jos uvek mi ostaje mogucnost trazenja sponzora, ako ne bude islo drugacije. Nije ni to lose. Mozda se ufuramo u neku televiziju ili radio. Mada, vreme je krize, svi se stisli. Mozda i ne nadjemo sponzora, ali ja otkrijem nove dimenzije biznisa i postanem jedna od onih iz zenskih casopisa: sa 40 i kusur s detetom pobegla od muza psihopate i agresivca a evo gde je sad. A ja se smesim sa zvezdanih visina i osnivam fond za donaciju asistenata porodicama, koje nisu shvatile da je to, u stvari, i njihova zvezdana sanse.

Znam, puno laprdam. Bice da je od nervoze. Bice i da imam malo prava na to. Sutra je za nas veliki dan. Rekli su: ako ne bude islo, moze da se vrati u vrtic. A ja sam valjda bez mozga i ne znam sta bi to znacilo za njegovo, i ovako trosno i krhko, samopouzdanje. Ne, gospodo, povratka nema. Sine moj, ne okreci se unazad, preti vrtoglavica. Tu smo gde smo i mozemo samo napred. Pazi sad, spaljujem most, a u vrtic samo u posetu i da se pohvalimo skolskim uspesima. Nek´ nam je sa srecom 🙂

4 comments on “24 sata

  1. zelenavrata kaže:

    Nek` vam je sa srecom!

  2. Charolija kaže:

    Pročitala sam noćas skoro ceo tvoj blog, i tako iz priče u priču, sve ti se više divim. Nadam se da ste se dobro snašli i uklopili. Srećno vam bilo. 🙂

    • Plava Baklava kaže:

      Izgleda da je skola za njega pravo otkrovenje, menja mi se pred ocima, a ja gusim sopstvenu potrebu da mu olaksavam i trudim se da mu ne smetam dok siri krila. Samo ga nekad podsetim da nema cega da se boji, jer ja sam uvek za njega tu 🙂

Ostavite odgovor

