Budjenje

Iz papira na radnom stolu mi namiguje malena knjizica, mini-dzepno izdanje, nezno roze boje: porodicno nasilje, kako mozete da se branite. Nije tu slucajno, nije zalutala. Tu je, da mi kaze da sam napravila dobar izbor, da postoji put iz pakla, i da je zivot i pravo na mir mog deteta i moj najvazniji prioritet na svetu.

Secam se jednog letnjeg jutra, kad sam se probudila u nekom tudjem stanu, bez sopstvenih stvari, kraj usnulog plavutka i slusala ptice kako pevaju i divnu neznu tisinu oko nas. Posle vecnosti bilo je to budjenje bez straha, bez grca sta sledi za minut-dva.

Bila sam zrtva porodicnog nasilja, smogla sam snage da odem i da se borim da prezivim sopstvenu odluku. Dve godine mi odzvanjaju u glavi reci policajca: „Vas muz je tezak sociopata sa fiksacijom da Vas po svaku cenu likvidira“  i motivise me da merim svaki korak, jer jos uvek nije sve gotovo.

Ali, da smo ostali tamo, mozda mene ili nas ne bi vise bilo.  Dugo sam razmisljala da li da pisem o ovome. Medjutim, mnogo je zena koje se boje: da nemaju kuda da ode, da ce im oteti decu, da ce ih naci, ubiti, slomiti, da ce ih svi osuditi, okrenuti im ledja i onda ostaju, nadaju se nekom cudu a dusa umire. I zato sam odlucila da ipak pisem i o toj mracnoj strani zivota, da im pokazem, ako nekad kucnu u pretrazivac „porodicno nasilje“ da se i to moze preziveti i da je budjenje uz cvrkut ptica moguce i za njih.

4 comments on “Budjenje

  1. zelenavrata kaže:

    Svaka cast na hrabrosti, pisi o tome, nekome mozda bas treba da to procita i promeni zivot.

    • Plava Baklava kaže:

      Ne znam da li je hrabrost ali je nagon za prezivljavanjem sigurno. I bes: odakle bilo kome pravo da nam nase pravo na zivot uzurpira.

  2. Charolija kaže:

    Treba pisati o tome. Pridružiću ti se, pa ću i ja pisati o tome iz nekog svog iskustva, na svom blogu. Mislim da se o maltretiranju i zlostavljanju u porodici ne govori dovoljno i da takvi tekstovi mogu pomoći onima koji su u takvoj situaciji.

    • Plava Baklava kaže:

      Zato sam i odlucila da pocnem da pisem. Mnoge, mnoge zene misle da izlaz ne postoji, ali samo treba zakoraciti na ispravan put.

Ostavite odgovor

