Zahvalnica

Hvala svima koji mi nisu pomagali. Koji su me, izmrcvarenu tudjim ludilom, ostavili da  bauljam, pokusavajuci da spasim dete i sebe. Koji bi me prekoracili, kad sam ih zvala i molila da pomognu, jer ne mogu dalje. Koji su tada pobegli, pravili se da ne postojim, i posle par meseci se oglasavali sa:

– E,kako si? Bio sam u nekoj guzvi.

Hvala svima koji nisu hteli da shvate. Koji su se nasladjivali i cekali pikantne detalje, pa dolivali malo ulja na vatru, kad prestane da bude dovoljno dinamicno. Svima im hvala. Od srca hvala. Sto su otkrili svoje licemerje, svoju sujetu, svoju krvozednost, sitnu tracersku dusu, primitivizam.

Hvala im sto su, svojim nedostatkom ljudskost, napravili prostor onima kojima je pruzanje ruke normalno kao disanje. Sto su mi omogucili da spoznam pravu lepotu ljudske duse, koja je vredna mojih emocija, mog divljenja, moje vernosti.

Hvala im sto su, svojom politikom gmaza-beskicmenjaka, naterali moje JA da odvrati pogled od sveta i zaroni u sebe, prekopa po prasnjavim uglovima i otkrije skrivene slapove energije. Hvala im sto su mi pomogli da lakse shvatim da svakakvi sebi uzmu za pravo da se nazovu prijateljima, posebno kad nas tapsu po ramenu u vreme blagostanja i smeskaju se za sliku. „Djole je moj drug, Djole je moj drug“ – govori montirani osmeh, dok se prosiruje lista pozeljnih kontakata. Hvala im sto su mi pomogli da ih, bez grize savesti, stavim na listu slucajnih poznanika, koje tolerisem jer nisam ni utopista ni idealista  a ni intelektualno kratkovida i naucenih lekciju da ne treba uvek isterivati mak na konac, dovoljno je znati i biti svoj.

Mizerno je sto mahom svi kaljaju pravoslavlje. Jer svi su oni navodno vernici, pravoslavci, posebno kad treba da se nazderu po slavama ili popljuju promiskuitetne Cehinje, koje su prethodno vise puta kresnuli. Doteraju se dva puta godisnje, namontiraju ozbiljan izraz lica, izaberu dan kad neke velike svetkovine, jer veruju: bice fotografa u crkvi da ih ovekovece. Mozda i treniraju pred ogledalom estetsko krstenje.

Hvala im za sav namestaj koji sam sama montirala, s detetom u narucju, jer su bas zurili namirisani na sudar. Hvala im za sve situacije kad su me ostavili na ulici, da uzalud cekam da nas pokupe po dogovoru. Hvala im za sve veceri i noci koje je moja dusa provristala u samoci.

Hvala im…… jer sam shvatila da se boje moje snage i istine. Boje se mog nedostatka straha da stvari zovem njihova imena. Boje se moje sposobnosti da ispustim ocaj, da bi ostavio prostora za zivot. Boje se toga sto ne krivim druge, sto samo pokusavam da prezivim. Lakse im je da sacekaju eventualne citulje u novinama, skrste ruke pred sobom, ozbiljnog lica i, pognute glave, kazu nekom: „Strasno! Kakva tragedija. A bili su tako ….“ Hvala im sto su mi pomogli da shvatim da taj kiceraj, to pozoriste za slicne nije vera i nije snaga, da vera spava u necem drugom i na nekom drugom mestu, da se do nje ne stize kuvanjem zita jednom godisnje. I da izvikivanje parola tipa „ja sam moralni pravoslavac“ nije i znak svetlosti u dusi. Hvala im, jer su mi pomogli da prepoznam prave, izabrane, koji nemaju potrebu da se busaju u grudi, dovoljno im je da budu ono sto jesu – ljudi 🙂

Dragi moji, znam ja da je to vama lakse, ali nas necete gledati u tom filmu. Otisla sam zato da nam se imena ne povlace po crnim hronikama, da se ne pojave prevremeno u cituljama. Mozda vam se to ne svidja, jer slabo daje materijala za ogovaranje i glumljenje velikog saosecajnog sebe, ali ja planiram da moje Baklavce i ja prezivimo. I hvala vam sto ste mi svojim nepomaganjem i domaganjem pomogli da shvatim da, iako socijalno bice, covek moze puno toga sam, kad krenu da se ophode prema njemu kao da  umire od zarazne bolesti. I sve sto nas ne ubije samo nas jaca.

Jednom ce ovo proci. Znam da je njima svejedno na kojoj poziciji u nasem zivotu ce tada biti, ali sam ja srecna sto umem da ih postavim na pravo mesto. I sto umem i dalje da verujem u dobro, ali pocinjem da ga trazim na nekim lepsim mestima, mudrije, bez predrasuda. Sto umem da cujem druge i da mi njihov zivot znaci. Sto umem da prigrlim i ohrabrim slomljenog, utesim tuznog i pomognem onom kog zatruje beznadje. O, hvala im, od sveg srca hvala svima koji nisu hteli ni umeli da makar mrvu toga pruze meni, jer su tako bili moji najbolji ucitelji ljudskosti 🙂

6 comments on “Zahvalnica

  1. zelenavrata kaže:

    Ti si pravi vernik, svece se pale i za neprijatelje, tako kaze Sveto pismo!

  2. Charolija kaže:

    Velika je vrlina oprostiti, ali korak dalje je upravo zahvaliti im, iskreno iz srca, za sve što su uradili ili nisu uradili.

    „Bog nikada pred tebe neće staviti nešto čemu nisi dorasla – ti samo idi korak po korak.“

    Sve su to iskušenja i sve muke koje nas snađu u životu, služe samo da nas približe Bogu tj. sebi, jer Bog je u svima nama samo ga treba pronaći.

    • Plava Baklava kaže:

      Ucim da koracam. I samoj sebi govorim kod svakog sledeceg problema: da se desilo pre 7 dana, mozda ne bi imala snage da podneses. Sad, nekad se pitam: a sta je s onima koji ne izdrzase pa se ubise, na primer. Ali, da ne pametujem mnogo, drugog izbora ni nema nego koracati dalje, sitni, mic po mic, pa dokle se stigne. A zao mi je svih emocionalno osakacenih dusa sto po svetu hode. Ja nemam sta da im oprastam, nije mi u kompetenciji 🙂 Treba pre svega, sami sebi d aoproste i da se nadaju da ce im ON oprostiti 🙂

      • zelenavrata kaže:

        I ja sam emocionalno osakacena, i vecina sveta sto hoda svetom…
        Oni kada bi znali da im treba oprost, trazili bi ga od sebe, nego i ne znaju da su zgresili.
        Nisu vredni pomena, idemo dalje 😀

        • Plava Baklava kaže:

          Da li si zaista? Mislis da ne umes da das i primis ljubav otvorenog srca? A ja osecam ljubavni naboj u vecini tvojih reci i ni najmanje ne verujem u tvoju emocionalnu soakacenost 🙂 Oni koji to zaista jesu osecaju i znaju to, i prodaju ga kao svoj izbor, u gardu prema ostatku sveta koji, eto, ume da se voli. Vec taj njihov gard protiv ljubavi dovoljno govori sam za sebe 🙂

Ostavite odgovor

