Kad pocinje starost?

Kad tako idem gradom u cilju zavrasavanja kojekakvih obaveza, svasta „pametno“ mi pada na pamet sto bih mogla da napisem. I kad se konacno docepam tastature – nista, brisan prostor.

Srecom, pa ne treba mnogo recitosti da opisem svoj sok, kad sam se u subotu definitivno probudila i shvatila da je 10:50. Auuuuuuuuu, sta mi bi! Pokusala sam da, pokretom gazele, iskocim iz kreveta i jedva uspela da odrzim ravnotezu, jer me je izdala desna noga. Kuk me je boleo kao da je ceta Rusa igrala po njemu kazacok. Dovucem se nekako do dnevne sobe, gde se razvlacilo Baklavce, naravski – u pidzami, uz Nintendo, srecan sto ga niko nije gnjavio. Krenem da mu pozelim jedno nasmeseno „dobro jutro“, ali zacuh samo neke slabo razumljive slogove izgovorene potrosenim glasom oronule  kafanske pevacice. Ljudi moji, sta je mene to snaslo!

Ma ne, nije to sve tek tako, jasno. Skitala sam ja (konacno) prethodne veceri. U jednom od poznatijih fancy praskih klubova je pevao Cola – jedan od idola nase mladosti. Prvo atmosfera iscekivanja, pozdravljanje s mnogim poznatim facama. Ih, lako je ovde znati puno ljudi, kad smo selo u gradu. I onda se opet pokrece vremeplov.

Sve je to totalno sizofreno. Cola peva i skace isto kao pre 20 i 30 godina. Ja se osecam isto kao pre 20 i 30 godina. Bacam pogled na ostale. Huh, dobro je, generacija mi je zastupljena u velikom broju. Mislim, samo dj-a kad pogledam, odmah mi bude lakse, tu smo neka generacija 🙂 Znate kako je, ne bi covek ipak da se blamira pred pilicima.

– Ooooo, pa to ste Vi, teta Baklavo! (mislim, ne zovem se bas tako u civilu, ali razumete poentu)

Jao, kako ova deca brzo rastu. I otkud sam ja njoj teta 🙂 Ma, dobro, nek´ ide zivot. Znamo  se milion godina, tek sto je s nose sisla. Nije ona dete kriva sto vreme leti 🙂

Eeeee, ali mi, bre, lepo. Stvarno se isto osecam kao pre 20 i 30 godina. Iste pesme bude radost, tugu, setu, euforiju. Isti sjaj u ocima vrsnjaka i vrsnjakinja. Kum opalio ramencima pred zgodnom cicom s kojom se, kao nesto, smeka. A Cola k´o Cola, zna covek sta radi. Peva kao zmaj, vice mi koleginica Cehinja na uvo:

– Dobar je cica, nisam se ovome nadala.

Druga, ljudsko mladunce, giba se na nacin svojstven mladosti, namiguje i pokazuje da je doooooobroooooo. Obe su odusevljene raspolozenjem publike, horskim pevanjem, pa ruke gore i njisemo se svi, i taj sklad i harmonija 🙂 🙂 🙂

I sad nek meni neko kaze da smo matori 🙂 . Halo, bre dete, a otkud to tebi? Kad covek postaje mator? Ok, jasno je meni da vecina zenskih mojih godina ima decu tinejdzere, a neke vec i pri kraju studija. Sta cu, mi smo deo onog dela generacije koji je kasnio, iz raznoraznih razloga.  I tako, ja pred svoj 45-ti rodjendan svrljam po svetu sa svojim 7-mogodisnjim sinom, ucim ga da se penje na drvece, sutira loptu, vozimo zajedno trotinete. Krstenica? Ma, ko me pita, nije sad vreme da se misli na to.

Nesto se ja tako u petak uvece mislim: a sto, bre, i da se osecam matoro? Ok, priznajem izvesna fizicka ogranicenja, sama sam kriva – ne vezbam dovoljno. Ali cesto vidim da sam zivlja od mnogih koji tek sto su prekoracili granicu 20. Pa ne mogu ja da se foliram sad samo zbog krstenice i da spustam pogled ka zemlji kad osetim iskru zivota kako poigrava u zenicama.  Ne mogu ni da smerno strikam pred TV-om, kad mi se bas vozi trotinet il´ seta kraj reke il´ ide na izlet. I necu da nosim neke tamo „udobne cipele za zene zrelih godina“ kad voooooliiiim Starke 🙂

Mlado devojce, koje je ostalo to vece uz moje zaspalo dete, docekalo me je sa osmehom u 02:00, dok sam se sunjala na prstima, da ne lupkaju nepristojno za to doba noci potpetice. A ja se osecala kao nekada, kad su mi tek produzili izlaske do posle ponoci 🙂 Ma znam ja da je to i zato sto je ovo drugi moj izlazak u poslednjih ko zna koliko godina. Cak smo i svojevremeno sa svadbenog veselja dosli u neko smerno vreme 🙂 . Ma nekako mi bas lepo  i osecam se tako ziva. Ljubim usnulo Baklavce nezno u obrascic, muzika mi jos buci u usima. I vec se radujem sledecem desavanju, milion je planiranih akcija.

Ok, znam ja, telo ce se potrositi i nece moci da prati euforiju srca, ali se nekako i mislim da nije neophodno postati star-star. Gde je propis koji odredjuje kada se i kako stari? Eno, prijateljice mama opet je u domu, otisla dobrovoljno kad je ostala udovica. I opet ima neku svoju tamo ljubav i raduje mu se i cine jedno drugom. Svojevremeno, kad mi se baba udavala sa 60 i kusur godina za mladozenju, koji je brojao 79 godova, on je plakao, dok mu je moja mama cestitala:

– Kad bi ti samo znala koliko ja volim tvoju majku i kako sam srecan sto se konacno za mene udala.

Cekao je, jadnicak, preko 20 godina. U medjuvremenu 2 zene sahranio i ponovo se nadao, dok nije docekao. Po cemu se ta ljubav razlikuje od one u 20 i kusur, zanima mene. Meni je slatka. I lepa. I tako dirljiva. I – tako.

Sve te emocije podjednako pripadaju svakom dobu. I starimo onoliko koliko sami odlucimo. Ja sam pre 3-4 godine bila starica. I bacala me je u ocaj pomisao na najmanje 15-20 godine koje moram da preguram, jer imam malo dete. Samu sebe bih tad bez razmisljanja poslala na gerijatriju, da nekako odzivim jos tu sicu fizickog bitisanja. Srecom te se dete u meni pobunilo i izborilo se da izadje iz zatocenistva 🙂 I tako sad jedva cekam Baklavcetov rodjendan i sve stvarno sjajne i zanimljive poklone, kojima cu se igrati, pod izgovorom da mu pomazem 🙂 🙂 🙂 U medjuvremenu, odoh da se pripremam za sledeci koncert 🙂 Ima zainteresovanih? 🙂

11 comments on “Kad pocinje starost?

  1. Alex kaže:

    Ima, ima. Da si mene videla kako đuskam na rođendanu jedne dvadesetogodišnje devojke. 🙂
    Kažu „čovek je star onoliko kako se oseća star“, i naravno ova oveštala fraza je jako tačna. Pogledaj japance, pa one dedice i bakice se zajedno sa mladićima takmiće u nekim realiti šoovima. Ne pobeđuju naravno, ali se i oni osećaju mlađi. Zato, zovi, idem i ja 🙂

  2. milininsvet kaže:

    Ne daj se Ines,ne daj se godinama…Idemo na zurku, samo da nam se ne smeje ova mladez…Ali koga briga …Imam svekrvu koja sa 70 tvrdi da nije stara, jupiii pa mi smo onda jos mladi.

    • Plava Baklava kaže:

      Ma ne dam se ja nicemu i ikome 🙂 🙂 🙂 A klinci, nek´ se smeju, setice se za koju godinicu pa mozda i pocrvene a mi se nauzivale i boli nas uvce 🙂

      Meni je klinac odlican izgovor za sve sto vole mladi 🙂 🙂 🙂 : zabavne parkove, animirane filmove, stripove …… Sad se neizmerno radujem njegovim rodjendanskim poklonima, da se sita izigram 🙂

  3. zelenavrata kaže:

    Jao na Colu ne bih vise isla, one stare pesme ok, ali ovo nove je uzas! Kod nas se njegov novi cd dobija uz prasak za ves, poceo je i odatle da iskace 😯
    A sve drugo, uvek moze 😀
    Nisam kao pre, ali mogu jos mnogo toga, priznajem.

    • Plava Baklava kaže:

      Dobili smo po novi CD uz kartu, otpevao je tu i tamo po neku s njega, ali pretezno su bile dobre stare stvari. Noviteti su nikakvi, steta.

  4. electrasdreams kaže:

    Sta ste bre posandrcale, zene? Gde postoje godine? Nemam pojma.

  5. dollybel kaže:

    Pročitala sam veliki dio tvojih postova, ali nekako mi stalno bilo neugodno da banem niodakle i komentarišem 🙂
    Ovo ne mogu da preskočim.
    Čola.
    Čola, sarajevske zime, pahulje, naš Čola. Kada čujem neke od njegovih starih pjesama mogu odmah da se rascmizdrim, jer svaka ima određenu simboliku.
    Imam CD sa zadnjeg albuma i … nisam posebno oduševljena, ali Čola je Čola, pa makar.
    Godine?
    Lijepo si opisala u jednom dijelu teksta, da si prije par godina bila mnogo starija nego danas. Mladi smo onoliko koliko se osjećamo mladima.
    I možemo bona, sve dok hoćemo. I ja sam, tako, često neumorna. Ne umijem polovično. Ili sam dijete ili sam potonula 🙂
    Uvijek uživam da usrećim moju djecu i učestvujem u svim njihovim važnim i manje važnim danima.
    Tvom dječaku želim srećan prestojeći rođendan i neka bude srećan uz takvu majku.
    I da budete neumorni i veseli svih narednih dana.
    I zovi, ja sam zainteresovana za dernek. Imala sam neki ludi, teški period nedavno i treba mi neka fešta, baš treba.

    • Plava Baklava kaže:

      Dobrodosla ti meni svuda i ui svako doba 🙂 🙂 🙂 I ne ustrucavaj se, pisi slobodno, drago mi je ako nemam soecaj da sve ovo pisem samo za sebe 🙂

      Hvala na lepim zeljama. Ja tebi zelim da krene sezona ludih provoda, da se regenerises posle teskog perioda 🙂 Kiss za tebe i tvoje pilice od nas 🙂

Ostavite odgovor

