Ljubav ne boli

Ako ste nekada imali slomljeno srce, slomile su ga vase lazi o ljubavi. Ljubav vas jaca, sebicnost vas slabi. Ljubav ne boli, boli strah, sebicnost i nastojanje da vladate drugima, i svi oni proizilaze iz lazi kojima verujete. Kad prestanete da verujete lazima, pocece iz vas da zraci ljubav.

(Don Miguel Ruiz „The voice of knowledge“)

 

8 comments on “Ljubav ne boli

  1. dollybel kaže:

    apsolutno tačno iliti surovo istinito 🙂

  2. cakulanje kaže:

    To je zdravorazumsko gledanje na ljubav 🙂 ali da nije bilo te večite težnje za emocionalnim doživljajem, da zapravo, samo osećanje nije bilo cilj, mi nikada ne bismo čuli za Bajrona, Getea, Puškina, Betovena, Šopena, Goju, grandiozno „sebične“ sanjare – par excellence!

    Ja ću i dalje tražiti smisao u slomljenom srcu, pa i u svojim samoobmanama, jer samo ću tako znati da sam živa, a Don Miguel ne mora da se složi sa mnom 🙂

    • Plava Baklava kaže:

      Zasto mora da te boli da bi znala da si ziva? I da volis? Nedostatak bola ne mora da znaci da nema emocija, naprotiv. Emocionalni dozivljaj postaje intenzivniji kad je ociscen od zamki nase sujete, ega. Ego trazi, zahteva, ocekuje, ljuti se, gundja, sapuce ti da ne dobijas dovoljno, ne dobijas onako kako zasluzujes, tera te da sumnjas u sebe, da sumnjas u druge i da se tako sve pretvara u manju ili vecu patnju. Ali, kad ucutkas ego, zaustavis otrov misli, ostane upravo samo emocija, kristalno cista, kao mirisi i ukusi za ex pusaca. Ociste se cula od otpada i odjednom je sve daleko lepse. Bol proistice iz straha, straha da cemo izgubiti objekat nase ljubavi, ili bilo sta na sta se usmerimo. Zivot bez straha je neuporedivo jednostavniji, i cak emocionalno bogatiji 🙂 .

      • cakulanje kaže:

        .. zato što smatram da je čovek jednostavno tako sazdan: i da se raduje i da ga boli. Mi, naravno, nastojimo da pozitivnim vibracijama dovedemo ovaj naš život u što izbalansiranije stanje i meni se dopada tvoj trud da nas sve podsetiš na delotvornost pozitivnih misli 🙂 al’ ću ti iskreno reći, da ja, nekako volim taj ljubavni dert .. Eto, možda i mi i fali nešto, al’ taKO je to ‘so mene’.

        😀 😀

  3. Plava Baklava kaže:

    To ja, pre svega, podsecam sebe, ponavljam lekciju „da se nadje“ 🙂 . A valjda i dodje faza u zivotu kad coveku bude svih dertova preko galve i svidi mu se da dalje zivi bez njih, ako vec moze 🙂 . Meni za mene dodje nekako prirodnije, jer je nestala ona muka traganja, nenalazenja, zavaravanja, pa opet trazenja i stalnog pitanja: zasto se ne nalazi? Eto, odgovor znam, primena nije laka ali ni preteska 🙂 .

    Meni nacina voljenja je sirok, pa svako moze da izabere sta mu dusi godi 🙂 🙂 🙂 .

    • cakulanje kaže:

      Vidiš, ja sam svu svoju ljubav poklonila svojoj deci, isključivo njima i deci sa kojom radim, a ova, o kojoj pričam, danas je lirska i imaginarna 🙂 Ja volim da sanjam, ali tu sve i počinje i završava. Kad bi se takva ljubav događala u nekom mom drugom životu, ja bih volela da ona bude kao iz knjiga. Zato sam i spominjala samoobmane, međutim, više od toga ja odavno ne želim, jer svaki dan s mojom decom je dar sasvim dovoljan.

      Nadam se da više neću delovati ili zvučati naopako 🙂

      Šaljem veeliki pozdrav i zaista se radujem što razgovaram sa nekim ko ume i voli da razmišlja 🙂 🙂 🙂

      • Plava Baklava kaže:

        Hvala ti!! Tvoje reci su bas veliki poklon. I radost je obostrana 🙂 🙂 .

        Na nekom smo slicnom putu: i ja sam svoju ljubav poklonila svom Baklavcetu. Volela bih da se u zivotu sve skocka tako da mogu da je poklanjam i drugoj deci, ako mogu da biram, onda onoj „drugacijoj“, manje shvacenoj, teze prihvacenoj, ali za sada moram da mislim, pre svega na „hleb nas nasusni“.

        Sanjarenje nam dodje u zivotu skoro pa obaveza, deo njega se uvek utka na neki nacin u nase dane. Doziveti lepu ljubav u smislu partnerske je dar, ali nekako zaista mislim da ne mora i ne treba da boli. Mozda zato sto sam imala previse drame, previse filma u realnom zivotu i zelim mir, osuncanu reku koja tece zelenom dolinom, bez potrebe za brzacima.

        Sve u svemu, na manje od toga ne pristajem, jer nasem dvojcu je dobro i ovako, bez nepotrebnih turbulencija 🙂

        I daaa, moram da ti kazem: uopste ne zvucis naopako 🙂 . A i nisu retki ljudi koji slatku patnju vole, uvek je sve stvar izbora, a pravo svakoga od nas da taj izbor napravi – za sebe 🙂

        Zelim ti divan dan 🙂

Ostavite odgovor

