Ja sam genije

„Svako jutro kada se probudim osjetim izuzetnu radost – radost što sam ja Salvador Dali – i pitam se, „Što će novo i lijepo ovaj Salvador Dali danas postići?“ – Salvador Dali.

„Ništa mi nije. Znam da je moja slava tu, zrela kao smokva sa Olimpa. Dovoljno mi je da stegnem zube i da žvaćem da bi joj osetio ukus. Nemam nikakvi drugi razlog za brigu. A ipak, taj nemir raste a ja ne znam ni kud ide ni odakle dolazi. Ali on je tako snažan da me plaši. Evo šta mi je: nepostoji ništa čega bi se bojao, ali bojim se straha, a taj strah od straha u meni izaziva strah! Nemaština je bila još jedna od naših tajni. Gotovo nikada nismo imali novaca i živeli smo tajno obuzeti brigom zbog toga. Medjutim, znali smo da naša snaga lezi u tome da to ne polazemo. Sažaljenje, govorila je Gala, ne leži u tome da izazove sažaljenje, već postidjenost. Mogli smo da umremo od gladi, niko to nikada ne bi saznao.Genio y figura hasta la sepultura „genijalnost i stav do smrti“, to je bila naša deviza. Ličili smo na onoga Španca koji nema šta da jede, ali koji u podne odlazi kući i seda za prazan sto na kome nema ni hleba ni vina. Čeka da ostali završe ručak. Trg je pust i uspavan pod nemilosrdnim Suncem. Sa svih prozora opaziće onoga ko prvi, posle obeda, predje preko trga. U zgodnom trenutku nas čovek ustaje, stavlja čačkalicu medju zube i prelazi preko trga čačkajuci ih. Treba da veruje da je jeo, jer inače neće moći nikada da zagrize“.

„Ja sam genije“ Salvador Dali

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 comments on “Ja sam genije

  1. agroekonomija kaže:

    Slaba je granica između genijalnosti i ludila.

  2. beliocnjakx kaže:

    Priznajem, ne razumem se u ovakvu umetnost…

    da li to znači da ako nisam genije onda sam lud ili obrnuto? 🙂

    • Plava Baklava kaže:

      Nije nužno razumeti ni voleti sva dela jednog umetnika (kao što nije neophodno razumeti ni voleti sve muškarce ili sve žene 🙂 ).

      Genijalnost i ludilo dodju po malo stvar izbora, a da li će te svet videti kao genija ili budalu zavisi samo od toga koliko si svoj i koliko ti svet poveruje da to jesi :-).

Ostavite odgovor

