Kad ljubav ne spava

 

7 comments on “Kad ljubav ne spava

  1. nedodjija kaže:

    covece ! pazi kad si mene uspela da raslaces….!
    🙂

    • Plava Baklava kaže:

      Mene je jutros upropastilo. Fascinirala me je količina ljubavui, koja je očigledna. Nije mi pri tom parametar ponašanje odraslih, nego reakcije same dece.

      • nedodjija kaže:

        jos nikad nisam videla da se dete mota svestenicima pod nogama u toku bogosluzenja, a da ga niko ne grdi….
        a pazi kad sam jednom prilikom na youtube-u nasla prilog nekog pametnjakovica (americka posla…) koji je posecivao tibetanske manastire i divio se njihovim ceremonijama i preko prevodioca postavljao pitanje svestenicima: sta se desava u coveku, sta on radi – dok se moli…?! pazi duhovnog slepca ! posmatrao je svestenike u toku grupnih molitvi i pitao ih sta rade u sebi dok se mole…. on budala vernik, a ja nisam …. a oni pojma nemaju o osnovnim ljudskim osecanjima….

  2. Plava Baklava kaže:

    Ja sam vidjala liberalniji pristup u husitskoj crkvi, recimo (u toku službe sitna deca se igraju igračkama koje stoje u crkvi za njih isl). Oni imaju sve baš pojednostavljeno mada i tu pristup zavisi dosta od sveštenika. Ovaj je mlad, otvoren, misli svojom glavom i fleksibilan je u pristupu i razmišljanju. Pravoslavna crkva ima taj neki kruti pristup, gde se ja nadjem nekad u čudu izmedju netolerancije prema tipično dečijem ponašanju i vere, ali ovaj film je samo još jedan dokaz da je sve u ljudima. Neko se drži forme a neko shvati i sadržinu.

    Jedna mala epizoda: krene čovek do Ostroga. Leto, vrućina, on u sandalama. Sveštenik na ulazu mu kaže: „Nije prigodna obuća, ne može tako da se udje“, a čovek ga upita da li zna u kakvoj obući je Isus hodao i bi li i njemu pristup bio zabranjen. Ućuta tada sveštenik i pusti ga unutra. Često, prečesto su to fariseji 😦 .

    Lik iz tvoje priče je stvarno LIK.

    Ono što me je posebno potreslo u filmu je priča o malom koji do rodjenja ne vidi, ne čuje, ne priča. To dete je sazdano samo od emocije, jer njemu nema iz čega da se formira misao. I kad ga vidim kako se kao mače umiljava, onaj osmeh, radost – čista i jako potresna esencija ljubavi.

    Ta ljudska toplina i ljubav koju ovaj sveštenik nesebično daruje su odraz prave i istinske vere. Kamo sreće da je više takvih.

  3. Charolija kaže:

    Vernik sam, pravoslavac, nisam tako vaspitavana, već eto ko zna kako i zašto, jesam. Nije na nama da znamo. Svoje roditelje sam uvela u veru, ako se tako kaže. Pravoslavlje je čista ljubav, što se iz ovog filma i može videti. Nisam se potresla gledajući ovo, već se radujem što ovakav čovek uopšte postoji, jer bi bez njega sva ova deca bila izgubljena u ovom surovom svetu. Njih 140 spašenih, pa ma koliko njihova sudbina bila teška i surova, imaju veru i nadu i snagu da se smeju i raduju novom danu.

    • Plava Baklava kaže:

      Char mene su potresle dečije sudbine, a blagoslov je postojanje ovakvog čoveka. Samo da mu poželimo dug život. Svaka vera je čista ljubav kad ide iz srca, iz bića a ne iz nabubanih crkvenih principa. Nisu svi sveštenici i produhovljeni, puno je samo zanatlija medju njima i tu onda nedostaje komponenta ljubavi, koja pleni i privlači vernike.

Ostavite odgovor

